Bilder från Koh Chang

Lyxproblem.

Tankte bara snabbt skriva lite vad som hander har ute pa Koh Chang eftersom vi just nu sitter pa ett lancafe. Resan hit tog ett bra tag och sjalvklart hamnade vi i en minibuss med 6 hogljuda araber, vilken tur va? Efter tre timmars resande var vi framme vid hamnen dar vi tog en farja over till Koh Chang. Men resan var inte slut dar, vi var tvungen att oss over till andra sidan berget alltsa till den vastra sidan av Koh Chang. Vilket visade sig bli ett aventry i sig da vagen gick valdigt brant upp for berget och sedan ner for. Tydligen kande araberna nagon slags samhorighet med oss da de hoppade in i samma minibuss som oss aven har. Hursomhelst kom vi fram till Alina hotell som vi sov tva natter pa. Bade jag Fredrik blev solbranda den andra dagen medans Robert verkar mest rutinerad nar det galler solning. Fast den harda satsningen har nu gett resultat for idag ar vi alla tre bruna och frasha, Robert ligger lite efter dock. Tiden har fordriver vi genom att slappa och bada, hur skont som helst!!

Just nu bor vi i en bungalow precis vid stranden vilket ar riktigt mysigt, tyvarr sa har vi allvarliga problem med sand i sangarna och pa golvet. Forsig sa spelar det inte sa stor roll, man gar ju runt barfota och med tunna klader hela tiden. Ett annat problem ar att det nastan ar for varmt pa kvallarna for t-shirt, va vardelost va? haha. Imorgon ar det full moon party har nagonstans vilket vi tankte besoka, ska bli hur roligt som helst.

Aja, nu borjar det morkna har och det ar dags att gora sig iordning for middag vid stranden. Tyvarr kan vi inte bjuda pa nagra bilder da vi glomde sladdarna hemma. Men vi har riktigt fina bilder som vi garna delar med oss av sen nar vi kommer hem till lagenheten.

/ de som lever som kungar

Öluff i Thailand!

Yes, imorgon bär det av från Trat till Koh Chang som får bli vår första destination bland öarna. Allt blev färdigbokat idag så nu har vi bussresa på 3 timmar, båtresa från Trat och sedan buss till hotellet framför oss. Får se om vi vågar oss ut på vägarna där med en hyrmoped också. I vanliga fall så är trafiken helt galet här i Thailand men ute på öarna lär det vara lugnare. Vi är fett laddade och det känns underbart!

Fast här om dagen så kunde vi inte hålla oss, vi tog en bulle till en strand en bit bort för att prova på havsbadet. Det var nästan varmare i vattnet än i luften, jätte skönt. Men det sägs att stränderna på öarna är mycket finare, speciellt på Koh Kood där de är i en klass försig.

En sak som vi har märkt med thailändare är att väldigt många verkar missnöjda med att födas som kille. Vi har nog aldrig sett så många "shemales" i våra liv tillsammans som vi sett här nere, skämt åsido men det är ganska vanligt här. Man kan ju undra varför, är det helt enkelt så att man har roligare som tjej? Men en sak är säkert, det är mer acceptabelt här nere i Thailand än i många andra länder.

Alla verkar ju tycka det är kul med bilder så därför tänkte vi avsluta med några.

Annanas och vattenmelon som är favoritfrukterna här nere, 2 kr per påse.

Fredrik som äter nudelsoppa, starkt men gott (fråga inte vad det är för ljus i bakgrunden, vi har ingen aning).

/adde, fredrik och robert

Grattis gubbe!

Tänkte börja med att säga grattis till pappa Peter som fyller 50 idag, vilket man inte kan tro.

Vi har fått flera önskemål om bilder på lägenheten vi bor i och här runt omkring. Men när jag laddat upp alla bilder från kamerorna så märker jag att vi har varit grymt dåliga på att ta bilder, speciellt bra bilder. Men här är några iallafall.

Jag och Fredrik på resturangen tvärs över gatan där vi brukar äta lunch.

Idag har Fredrik haft ont i magen, han påstor att det är av maten eller av för många kallsupar i poolen. Jag däremot tror att det är på grund av alla magplask som han gör när han övar på sin dykning.

Robert som läser en bok i soffan, han hälsar "En bokälskare går aldrig till sängs ensam".

En sak som är bra med Thailand är tillgången till billig och bra massage, så därför bestämde vi oss för att ta massage tidigare idag. Vi letade upp ett ställe som tog ca 120kr för oss alla tre en timme var. Väl där så fick vi välja mellan tre olika sorters massage thai massage, olje massage och fot massage. Fredrik tänkte slå på stort då han valde den dyraste varianten, olje massage. Tjejen som skulle massera sprang då lycklig iväg och hämtade en liten liten påse med något ännu mindre i. Hon gav påsen till Fredrik som då stod som ett frågetecken. Massören förklarade då att det var  "bikini underwear" som han skulle använda. Tyvärr så har vi inga bilder på detta då Fredrik bangade och tog en Thai massage som oss andra istället.

Förutom massagen så har vi inte gjort så mycket de senaste dagarna, i förrgår så bowlade vi och tog sedan en promenad ner till stranden där vi åt på en resturang med läckra sea food rätter. Och igår så åt vi middag på en takvåning 80 meter upp, riktigt häftigt.

Så snart som Fredrik blir bättre så tänkte vi börja öluffa, vi börjar nog med Koh Chang och sedan vidare till Koh Kood som sägs ha riktigt flotta stränder.

Nu är klockan efter tolv här och vi är riktigt sömniga alla tre, så hade bra tills vi hörs nästa gång.
/adde, fredrik och robert

Ångest? Nej fan.

Nu har det gått två dagar sedan vårat förra inlägg och det har hänt mer än väntat, vi som hade tänkt ta det lugnt de här första dagarna. Igår så vaknade vi av att solen sken in genom fönstret. Den skiner verkligen starkt här, som tur är har det varit ganska molnigt sen vi kom hit. Vi vill ju inte bränna oss. Dagen börjades med att prova på papkapaogay (ris och kyckling b.la), det var jätte gott och vi betalade väl ca 20 kr för allt. Efter det så poolade vi en stund, skönt skönt.

På kvällen så åt vi en fet middag på ett ställe i närheten av lägenheten, proppmätta blev vi alla tre. Fredrik, ni vet gängets Casanova satte självklart våran servitör ur fokus under kvällen. Det sägs ju att bögar har väldigt bra smak, men Fredrik tycktes inte uppskatte detta då han genast ville lämna resturangen. Men så kan det vara här i Thailand, människorna är ärliga, rakt på sak och inte minst väldigt glada. När vi kom hem så glodde vi på Herkules filmen som Fredrik tydligen sett x antal gånger då han tog ton till varenda sång :).

Idag så vaknade både jag och Robert med en stor klump i magen, det var samma känsla som när vi sa hejdå till alla er i Sverige. Vi hade bestämt oss för att raka av håret! Vi vet inte hur många gånger vi tänkte vända om på vägen till frissan, men till slut så var det iallafall gjort. Skandalen var ett faktum! Men det är mäkta skönt och vem bryr sig egentligen här nere i Thailand. Dvs. vi ångrar oss inte.

I sverige har det ju varit rimbo marknad idag, här är det som en marknad varenda dag. Vi har precis kommit hem från en shoppingrunda där vi bland annat köpt t-shirts för 10 kr styck. Nu har vi precis läst alla kommentarer, vi tycker det är jätte kul att ni är så många som läser våran blogg. Fortsätt med det! Vi ska försöka uppdatera så ofta vi kan.

Kramar adde, fredrik och robert.